FAQ - Często zadawane pytania

Tutaj znajdziecie Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Czy sprzedajecie słodycze tylko w wersjach reklamowych?

Tak, nasze słodycze przeznaczone są wyłącznie na rynek reklamowy. Nie prowadzimy sprzedaży produktów w wersjach “sklepowych”, nie korzystamy też z typowo detalicznych kanałów dystrybucji (sklepy, markety itd.). W naszej siedzibie w Milanówku mogą Państwo znaleźć wzorcownię najpopularniejszych produktów, ale nie ma możliwości zakupu słodyczy “od ręki”, bez ich wcześniejszego zamówienia.

Jaka jest minimalna wielkość zamówienia?

Każdy produkt ma odrębnie ustalony próg minimalnego zamówienia, można go znaleźć pod opisem produktu na naszej stronie. Przykładowo: minimalne zamówienie na krówki to 5 kg, a na najmniejsze czekoladki 500 lub 1000 szt.

Czy obsługujecie osoby prywatne?

Nasza oferta adresowana jest przede wszystkim do firm i instytucji, została zaprojektowana z myślą o potrzebach i specyfice Klientów biznesowych i instytucjonalnych. Mimo to realizujemy zamówienia dla osób prywatnych (np. na wesela czy inne uroczystości rodzinne), przy czym nie mogą one być mniejsze niż minimalne zamówienie dla danego produktu, podane na naszej stronie. Klientom, którzy nie chcą lub nie mogą otrzymać faktury, wystawiamy paragony fiskalne.

Czy współpracujecie z agencjami reklamowymi?

Jak najbardziej, agencje reklamowe stanowią bardzo ważną grupę naszych Klientów i przygotowaliśmy dla nich szereg rozwiązań ułatwiających i usprawniających naszą współpracę. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w zakładce Dla Agencji na naszej stronie.

Jak mogę poznać Wasze ceny?

Nasi pracownicy na każde życzenie przygotowują indywidualne oferty cenowe, zawierające również wszelkie inne istotne informacje (czas realizacji, termin przydatności itd.). Aby otrzymać ofertę, bardzo prosimy o kontakt mailowy, poprzez formularz kontaktowy na stronie (ikonka “i” po prawej stronie ekranu) albo poprzez przycisk “dodaj do zapytania”, widoczny przy każdym produkcie na stronie. Przygotowaliśmy również specjalny mechanizm dostępu do naszych cen dla agencji reklamowych, szczegóły można znaleźć w zakładce Dla Agencji. W trosce o najwyższą jakość obsługi, nie podajemy cen drogą telefoniczną.

Czy sprzedajecie swoje produkty za granicę?

Tak, jesteśmy obecni na rynkach wszystkich państw Unii Europejskiej oraz Norwegii i Szwajcarii. Nasi partnerzy logistyczni oferują dostawy w niemal każdy zakątek każdego z tych państw. Szczegółową ofertę eksportową można znaleźć w angielskiej wersji językowej tej strony.

Jak dostarczacie zamówione produkty?

Naszymi partnerami transportowymi są firmy UPS Polska (serwis paczkowy) i Raben Logistics Polska (serwis paletowy). W serwisie paczkowym gwarantujemy dostawę w dowolne miejsce Polski następnego dnia roboczego po wysyłce, zaś dla większości adresów oferujemy również doręczenia z gwarancją dostawy do określonej godziny (dostępność godzin zależy od kodu pocztowego miejsca dostawy). W serwisie paletowym większość doręczeń realizowana jest następnego dnia roboczego po wysyłce, jednak gwarantowany czas dostawy to dwa dni robocze. Oczywiście mogą Państwo skorzystać również z dowolnie wybranego własnego przewoźnika, zlecając mu odbiór z naszej siedziby w Milanówku pod Warszawą.

Jakie stosujecie techniki druku i znakowania opakowań?

Dwiema najczęściej stosowanymi w naszej pracy technikami znakowania (brandingu) są druk cyfrowy oraz druk offsetowy. Uzupełniająco stosujemy również druk fleksograficzny dla opakowań foliowych. Poza drukiem, polecamy także inne techniki znakowania: tłoczenie i hot-stamping (dla opakowań kartonowych) oraz grawerowanie laserowe (dla opakowań drewnianych).

Ile wynosi okres gwarancji na Wasze produkty?

Nasze produkty są artykułami spożywczymi, stąd każda partia posiada wyraźnie oznaczony termin przydatności do spożycia, będący zarazem okresem gwarancji. Standardowy okres przydatności dla każdego z naszych produktów można znaleźć w jego opisie na stronie. Prosimy pamiętać, iż długoterminowe przechowywanie produktów spożywczych musi odbywać się w odpowiednich warunkach, wśród których najważniejszym jest kontrolowana i regularnie ewidencjonowana temperatura i wilgotność powietrza. Jest to kwestia niezwykle ważna przy ewentualnych reklamacjach.

Jakie są zasady udzielania rabatów?

Podstawowym kryterium udzielania rabatów jest wielkość składanego zamówienia – nasz cennik zaprojektowany jest tak, iż cena jednostkowa spada wraz z liczbą zamawianych sztuk czy kilogramów. Specjalny program rabatowy przygotowaliśmy też dla agencji reklamowych. Mamy też dodatkowe rabaty dla kluczowych Klientów biznesowych, tzn. dla firm wyjątkowo często lub w wyjątkowo dużych ilościach zamawiających słodycze na własne potrzeby.

Jakie są elementy wyceny?

Większość naszych wycen składa się z trzech elementów:
– ceny jednostkowej (która zależy od wybranego produktu i jego ilości)
– kosztu przygotowalni (który zależy przede wszystkim od wybranej techniki druku lub znakowania)
– kosztu transportu (który zależy od wielu typowo logistycznych czynników)

Cena jednostkowa naliczana jest zawsze. Kosztu przygotowalni nie naliczamy, jeśli zamówienie jest powtórzeniem bez żadnych zmian wcześniej realizowanego projektu graficznego. Koszt transportu nie jest naliczany, gdy odbierają Państwo towar osobiście lub zlecają jego odbiór własnemu przewoźnikowi.

Ile wynosi stawka VAT na Wasze produkty?

Wszystkie nasze produkty i usługi klasyfikowane są na potrzeby podatkowe jako usługi reklamowe, nie zaś jako artykuły spożywcze. Oznacza to, iż objęte są standardową stawką VAT (23%). Na każdej fakturze wyraźnie zaznaczamy, iż nie dotyczy ona typowego produktu spożywczego, lecz reklamy na tym produkcie. Odrębne zasady podatkowe stosowane są przy sprzedaży eksportowej, zgodnie z przepisami o wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów oraz przepisami celnymi.

Czy istnieje możliwość otrzymania próbek produktów?

Oczywiście.  Na każdą Państwa prośbę jesteśmy w stanie wysłać bezpłatne próbki dowolnego produktu (w ilości typowo próbkowej),  o ile tylko w danej chwili jest on dostępny w magazynie. Prosimy jedynie o przesłanie maila zawierającego nazwy lub numery katalogowe produktów, nazwę Państwa firmy (co do zasady nie wysyłamy próbek osobom prywatnym) oraz adres wysyłki. Przesyłki doręcza firma kurierska UPS.

W jaki sposób mogę złożyć zamówienie?

Do każdej przesyłanej przez nas oferty cenowej dołączony jest formularz zamówienia, którego wypełnienie znacznie ułatwia nam sprawną realizację zamówienia, zgodnie ze wszystkimi Państwa życzeniami. Prosimy o przesłanie nam formularza wypełnionego w pliku lub skanu formularza wypełnionego odręcznie. Do zamówienia należy dołączyć materiały graficzne (np. logotyp, teksty czy inne treści, które mają się znaleźć na słodyczach) w formacie PDF, AI lub EPS. Po otrzymaniu tych plików w ciągu maksymalnie trzech dni roboczych prześlemy Państwu potwierdzenie przyjęcia zamówienia.

Jakie formy płatności stosujecie?

Przy pierwszym zamówieniu zawsze prosimy o pełną przedpłatę na podstawie dokumentu proforma. Począwszy od drugiego zamówienia, wystawiamy faktury przelewowe z terminem płatności 7-14 dni. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia stałych przedpłat dla Klientów rażąco przekraczających wskazane na fakturach terminy zapłaty. Istnieje również możliwość płatności gotówką – bezpośrednio przy odbiorze w naszej firmie lub u doręczającego kuriera (wysyłka za pobraniem).  Prosimy o podawanie preferowanej przez Państwa formy płatności na etapie składania zamówienia.

Prosimy pamiętać, że przy odbiorach osobistych nie ma możliwości zapłaty kartą – najbliższy bankomat znajduje się 2 km od naszej firmy, tuż obok sklepu Rossmann przy ul. Królewskiej 123a (wjazd na parking od ul. Nowowiejskiej) w Milanówku.

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

Czas realizacji zamówienia znajdą Państwo zawsze w indywidualnej ofercie cenowej. Zależy on od kilku czynników: wybranego produktu, techniki druku lub znakowania oraz wielkości zamówienia. Zwykle czas ten wynosi od kilku dni do kilku tygodni. Jeśli zależy Państwu na krótkim terminie realizacji, polecamy produkty z opakowaniami drukowanymi cyfrowo, jest to zdecydowanie najszybsza ze stosowanych przez nas technik.

Czy istnieje możliwość przygotowania produktu spoza standardowej oferty?

Oczywiście, jesteśmy zawsze bardzo otwarci na pomysły i potrzeby naszych Klientów, często projektujemy nowe produkty dla konkretnego zamówienia. Jedynym ograniczeniem są tu względy techniczne. Szczególnie polecamy czekoladki w niepowtarzalnych, tworzonych specjalnie dla Państwa kształtach. Posiadamy własną linię produkcyjną wyrobów czekoladowych,  a także własny warsztat wytwarzania form, co daje nam wyjątkowo duże możliwości.

Czy mogę otrzymać wizualizację produktu?

Projekty graficzne i wizualizacje przygotowywane są przez naszych grafików na etapie po złożeniu wiążącego zamówienia. Co do zasady, nie przygotowujemy projektów na etapie oferty. Mogą Państwo wnosić do otrzymanego projektu dowolne poprawki. Należy jedynie pamiętać, iż opóźnienie w akceptacji projektu może wpłynąć na termin realizacji gotowego produktu.

Jeżeli wolą Państwo przygotować projekt samodzielnie lub korzystając z usług grafika spoza naszej firmy, dla każdego produktu możemy udostępnić siatkę graficzną.

Czy mogę otrzymywać newslettera?

Oczywiście, aby otrzymywać od nas najnowsze informacje o ofertach oraz promocjach należy się zapisać do naszej bazy Słodkiego Newslettera. Na dole naszej strony internetowej znajduje się miejsce do zapisu, gdzie wpisać należy adres e-mail, zaznaczyć czy są Państwo agencją czy klientem bezpośrednim i kliknąć „Zapisz się”.